Logo BvS nieuwsbrief juli 2021

Dit is de Nieuwsbrief van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs van juli 2021.

Onderwerpen in deze nieuwsbrief:

• Van het bestuur
• Agenda
• Rubriek op Facebook: Wat zeg jij?
• In the Spotlight: Lars Steendam
• Boekhoudtip van de maand

Van het bestuur

Bestuursvergadering 11 juli 2021

De zomer is al in volle gang en velen van jullie genieten van een welverdiende vakantie (of een paar dagen weg) in Nederland of daarbuiten. Wij kijken met een goed gevoel terug op de eerste eerste fysieke bijeenkomst sinds 2020: de BvS-ledendag. Verderop in deze nieuwsbrief lees je een uitgebreid verslag van deze bijzondere dag.

Ook voor na de zomer staan er weer leuke workshops op de planning, waar alle leden zich vanaf 1 juli voor in kunnen schrijven. Neem snel een kijkje in de actuele agenda hieronder en zie je een leuk of interessant onderwerp staan? Reserveer dan direct een plekje. Uiteraard houdt het bestuur hierbij de ontwikkelingen rondom corona scherp in de gaten.

Het bestuur is op zondag 11 juli een hele dag fysiek bij elkaar geweest op de locatie van het NGS in Bilthoven. Wij hebben, onder andere, stilgestaan bij hoe wij de BvS-leden nóg meer zichtbaar kunnen maken en hoe wij onze website beter toegankelijk en uitnodigender kunnen maken. Ook de planning van de workshops voor het resterende jaar kwam aan bod. Kortom: een productieve dag met genoeg huiswerk voor alle bestuursleden.

Voor ons is nu ook de zomerperiode aangebroken. Even op adem komen, zodat wij straks weer met hernieuwde energie voor de mooiste vereniging van Nederland aan de slag kunnen!

Geniet van de zomer en blijf gezond!

Barry Harms
Bestuurslid BvS

Agenda

Ieder jaar organiseert de BvS diverse bijeenkomsten, waar onze leden, en vaak ook niet-leden van harte welkom zijn.

• 12 September Workshop anatomie en bewegingsleer voor stoelmasseurs VOL

Had jij vorig jaar al een plek voor deze workshop? Dan krijg jij de kans om deze workshop te boeken tussen 9 juni en 30 juni. Zijn er daarna nog plaatsen beschikbaar dan komt deze workshop vanaf 1 juli openbaar.

12 september 10:0016:00 at NGS Bilthoven

• 12 september Bamboe massage voor op de stoel

12 september 10:0016:00 at NGS Bilthoven

• 24 en 25 september Sooner vakbeurs

24 en 25 september staan wij met een BvS stand op de vakbeurs. Wil jij ook naar deze leuke beurs koop dan je tickets via de BvS dan krijg jij

24 september 10:0025 september 17:00 at Expo Hoevelaken

Laatste nieuws (vers van de pers, dus hou een slag om de arm): de beurs gaat dit jaar niet door helaas! Nieuwe data: 11 en 12 maart 2022.

3 oktober Guasha voor op de stoel

3 oktober 10:0016:00 at NGS Bilthoven

• 3 oktober

Save the date

Save the date! We zijn in overleg met docenten. De planning is om 2 workshops tegelijk te geven om zo toch nog een mooi aanbod te hebben voor 2021 Hou

3 oktober 10:0016:00

• 17 oktober Bamboe massage voor op de stoel

12 september en 17 oktober Bamboe massage voor op de stoel Had jij vorig jaar al gereserveerd of stond je op de reservelijst voor deze workshop? Dan krijg jij binnenkort

17 oktober 10:0016:00 at NGS Bilthoven

Fotoimpressie BvS-ledendag 2021

Op zondag 27 juni stond dan eindelijk de eerste fysieke bijeenkomst sinds de zomer van vorig jaar op het programma: de BvS-ledendag!
Alle ingrediënten waren aanwezig om er een topdag van te maken: een mooie locatie, goed weer, iets lekkers om te eten en drinken én niet in de laatste plaats enthousiaste leden.

Tegen kwart voor tien druppelden de eerste leden het terrein van het Nederlands Genootschap van Sport- en wellnessmasseurs (NGS) op.
Zij werden enthousiast ontvangen door onze parkeerwachter Wendy.

Onder het genot van een kop koffie of thee, met een lekkere appelflap of koek, opende onze voorzitter Monique de dag!
Ook zette zij Martin, die in maart dit jaar is afgetreden als voorzitter, in het zonnetje door hem nu in levende lijve nog een cadeau aan te bieden namens het bestuur en de leden.
Martin blijft gelukkig als lid, en ook als webmaster, betrokken bij onze mooie vereniging.

Fotoimpressie BvS-ledendag 2021Daarna werd het hoog tijd voor actie! Desiree Riemens van Uitmetjewerk.nl had een leuke wandel/speurtocht uitgezet in het omliggende bos. Voordat de teams in het bos aan de slag konden, werd er eerst een warming-up gedaan. Onder toeziend oog van de strenge maar rechtvaardige juryleden Desiree en Barry werd het spel ‘Jongens tegen de meisjes’ gespeeld: de teams moesten van een woord een synomiem maken, zoals op de foto rechtsboven te zien is. Van het woord ‘Pubers’ maakten team 1 het woord ‘Tieners’. Nou ja, bijna dan 🙂 Na de warming up vertrokken vier teams het bos in om diverse opdrachten te doen, terwijl Desiree vanaf haar hoofdpost bij het NGS-gebouw de teams aanvullende instructies gaf en hun antwoorden beoordeelde.

Fotoimpressie BvS-ledendag 2021

Tegen half één druppelden de eerste teams weer binnen. Zij konden direct hun trek stillen bij de ‘frietkar’, waar overigens ook (vegetarische) snacks en slaatjes te verkrijgen waren. Het werd een gezellige lunch en er was genoeg tijd om kennis te maken met nieuwe leden en bij te praten met oude bekenden. Ter afsluiting van de lunch werd bekend gemaakt welk team het hoogste aantal punten had gescoord bij de wandel/speurtocht. Team 1 (zie foto rechtsboven) was de winnaar! Gefeliciteerd!

Na de lunch verzorgde Sari van der Spaan de workshop ‘Thuis in je lijf’. De deelnemers vormden een grote kring op het grasveld naast het terras en werden ondergedompeld in ontspanning en blijheid. Ze leerden onder andere eenvoudige en functionele Qi Gong oefeningen. Een workshop waar iedereen heel enthousiast aan deelnam. Sari, bedankt!

Ter afsluiting van deze mooie dag was er nog kort gelegenheid om een borrel te drinken, waarna iedereen rond vier uur naar huis ging. Het was een geslaagde dag, zo bleek uit de vele reacties die we ontvingen van de aanwezige leden.

Een foto-impressie van deze dag vind je hier.

Rubriek op Facebook: Wat zeg jij?

Rubriek FB: Wat zeg jij (juli 2021)

Elke eerste woensdag van de maand plaatsen wij op Facebook een vraag. Een antwoord is niet goed of fout. Het doel is om met elkaar te sparren over de gestelde vraag. Misschien levert het ook mooie nieuwe inzichten op!

Deze maand was de vraag: wat doe jij in de zomervakantie?

1. Ik ga in Nederland op vakantie
2. Ik ga naar het buitenland op vakantie
3. Ik blijf thuis
4. Ik werk door of….

Een greep uit de 24 reacties:

Ans van der Laan: ‘In Nederland met vakantie geweest en prachtig weer gehad (begin juni) ⛱️😎 en in de maand juli staat de praktijkagenda helemaal vol gepland. Ik verwacht dat augustus iets rustiger zal zijn en dat is prima.’

Ina Oosterlee: ‘Alles aan de wilgen gehangen en ik ga trekken met een camper.’

Rob Beenker: ‘Ik ga naar de Alpen, kijken of ik nog een beetje kan klimmen op mijn oude dag ;-)’

TIP: volgende maand vragen wij in deze rubriek om een mooie vakantie- of werkfoto te delen met motivatie. Dus hou daar al vast rekening mee!

Heb je zelf nog een leuke vraag? Stuur dan een mail naar info@verenigingvoorstoelmasseurs.nl of stuur een persoonlijk Facebook-bericht naar Wendy.

Zet jezelf in the picture met de BvS-ledenfolders

Vind jij het ook weer tijd worden om bedrijven te benaderen voor stoelmassages?
Maar heb je geen informatiemateriaal om achter te laten?

De BvS heeft prachtige folders laten maken, die de leden kunnen gebruiken om hun dienstverlening onder de aandacht te brengen van mogelijke opdrachtgevers. Achterop de folder is ruimte voor je eigen gegevens, bijvoorbeeld een stempel, een sticker of een visitekaartje.

De folders zijn gemaakt in 2 formaten: A4 en A5. De folders gaan in setjes van 10 stuks en worden verkocht voor ongeveer de kostprijs + verzendkosten.

Bestel ze hier! (Let op: je moet eerst ingelogd zijn om de ledenfolders te kunnen bestellen!)

Succes met jouw acquisitie!

In the spotlight: Lars Steendam

Foto Lars Steendam

Mijn naam is Lars Steendam. Ik ben met stoelmassage begonnen toen ik door een reorganisatie mijn baan dreigde te verliezen en ik de behoefte voelde om iets geheel anders te doen. Na de opleidingen bij Esoterra en veel oefenen, bleek ik het in de vingers te hebben.

Mijn eerste opdracht was bij ABN AMRO verzekeringen. De opdrachtgever had moeite om de opdracht in te vullen en ik kon ongezien aan de slag. De medewerkers waren enthousiast, een man die behoorlijk stevig masseert viel in de smaak. Dat is zo’n 7 jaar geleden en sindsdien heb ik vele opdrachten via meerdere bureaus en ook bij directe klanten ingevuld.

In ons werk komen we letterlijk in aanraking met gestreste mensen. En vaak had ik het gevoel dat zij met alleen een massage niet echt geholpen waren. In mijn zoektocht naar meer kwam ik uit bij NLP. Tijdens de opleiding tot NLP-coach leerde ik hoe ons brein werkt, hoe stress ontstaat en hoe dat te beïnvloeden is. Sindsdien praat ik met mijn massageklanten niet meer over stress, ik geef vooral suggesties om te ontspannen en voel wat dat met iemand doet.

Voor mij was het een logisch vervolg om een opleiding tot hypnotherapeut te volgen. Een fascinerend vak, het is bijna magisch hoe dat werkt.
Mensen worden d.m.v. hypnose in staat gesteld om in relatief korte tijd langdurige issues op te lossen of patronen te doorbreken, waardoor ze zich steeds beter voelen.
Als er belangstelling voor is, wil ik dit graag een keer, op een luchtige manier, demonstreren tijdens een BVS bijeenkomst.

Lars Steendam

Boekhoudtip van de maand: zakelijke kilometers leveren écht geld op

Logo Ietswaard Support

Als stoelmasseur ben je regelmatig onderweg naar klanten. Je rijdt op deze manier al snel honderden of duizenden zakelijke kilometers per jaar in je privé auto. Dat kost geld! Brandstof, onderhoud, verzekering en af en toe een wasbeurt.
Helaas mag je al deze kosten niet aftrekken van de belasting, of… toch wel?

Voor alle zakelijke kilometers mag je wel € 0,19 per kilometer aftrekken in je administratie. Deze aftrekpost is vrij van BTW en boek je jaarlijks in een zogenoemde Memoriaalboeking. Bij 1000 km is dat al € 190,- waar je geen inkomstenbelasting meer hoeft af te dragen. Concreet betekent dit dat de belastingdienst meebetaalt aan je autokosten. Dat is nog eens lekker! Het voordeel kan oplopen tot 50% aan inkomstenbelasting over dit bedrag!

Om de zakelijke kilometers te mogen boeken, heeft de belastingdienst wel een paar voorwaarden gesteld:
1. Allereerst moet je een sluitende kilometerregistratie bijhouden van je zakelijke kilometers. Dat kan in Excel of in een handige app op je telefoon.
    Hier zijn er verschillende van, Google maar op ‘kilometerregistratie app’. Zelf heb ik goede ervaringen met Ritmeter en TimeChimp (aff.).
2. Aan het eind van het jaar upload je de uitdraai van alle zakelijke kilometers in je administratie en boek je de kosten. (of je laat het doen door je boekhouder).

1e TIP! Voor de BTW is er wel een mogelijkheid om het zakelijke deel van al je kilometers terug te vragen. Hiervoor gelden specifieke regels, die ik graag persoonlijk aan je uitleg.
2e TIP! De € 0,19 per kilometer die je mag aftrekken als zakelijke kosten heeft niets met je kilometervergoeding aan klanten te maken. Je mag elk bedrag vragen en bent dus niet gehouden aan een maximum (van 0,19). Wel moet je altijd btw rekenen boven op je reiskostenvergoeding. Dit btw-tarief is meestal 21% en volgt altijd het hoogste tarief in de factuur.