Ok, je gaat naar een bedrijf en je gaat daar stoelmassages geven. Maar: hoe kom je nou aan je behandelschema? Daar zijn verschillende manieren voor. We hebben het de lezers van de nieuwsbrief gevraagd, en daar kwamen al veel reacties op. Op deze pagina een overzicht, gerangschikt van heel simpel tot zeer geavanceerd.

We blijven dit bericht verder aanvullen met nieuwe informatie. Heb je zelf ervaring of een aanvulling? Je reactie is van harte welkom!


Op papier

Eenvoudiger dan dit kan het eigenlijk niet: een velletje papier met daarop de beschikbare tijdstippen, en daarachter een vakje waar je je naam kunt invullen. Op te hangen op een prikbord of deur, of op de balie bij de receptie.  Kind kan de was doen. Zie hier een voorbeeld van een intekenlijst.

  • Voordelen: de medewerker ziet meteen alle mogelijkheden, kan zich meteen inschrijven, en als hij met iemand wilt ruilen kan hij die persoon gewoon even benaderen
  • Nadelen: het wordt soms nogal een gekras, en het is ‘wie het eerst komt wie het eerst maalt’. Dat is niet altijd de eerlijkste manier om iets te verdelen. En: er is maar één lijst, dus de medewerker moet ook fysiek in de buurt van die lijst kunnen zijn. Dan kan niet bij alle opdrachtgevers. Als masseur weet je je behandelschema pas als je op locatie bent, al zijn daar natuurlijk wel aanvullende afspraken over te maken.

SAAS

SAAS staat voor Software As A Service. Oftewel: je huurt een andere partij in om dit klusje voor je te klaren.

  • Voordelen: één keer instellen en het gaat verder vanzelf. Geen gedoe met backups, nieuwe versies, etc. En het ziet er best professioneel uit.
  • Nadelen: het kost geld (maar niet altijd), en je bent beperkt in de mogelijkheden die de aanbieder voor je beschikbaar stelt. Kun je daarmee uit de voeten dan is het geen probleem, maar anders zul je je moeten schikken.

Aanbieders:


Op je eigen website

Ook mooi natuurlijk: op je eigen website een pagina waar klanten hun afspraak kunnen inplannen.

  • Voordelen: vaak volledig aan te passen aan je eigen wensen. Je bent continue op de hoogte van de voortgang en je weet precies waar je aan toe bent als je naar je klant gaat.
  • Nadelen: het vereist wat meer kennis en inzet om het aan de praat te krijgen. Vaak is er een gratis versie waarmee je al een eind komt, maar om het precies te krijgen zoals je het wilt hebben moet je upgraden naar een betaalde versie.

Voorbeelden:

 

 

 

One Response to Reserveringssystemen
  1. Wij maken gebruik van SuperSaas (https://www.supersaas.nl/), een reserveringssysteem, dat aan de ene kant veel (instel)mogelijkheden biedt tegen een relatief late prijs (gratis en instap vanaf 6 euro per maand).


[top]

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.