Over de oprichters van de BvS

Katrien de GraafEind 2009 is de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs opgericht door initiatiefnemers Katrien de Graaf en Jiska Kopmeiners. Volgens de oprichters was het hoog tijd voor deze beroepgroep om de krachten te bundelen en zich te verenigen. Inmiddels is de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs, afgekort BvS hét platform voor stoelmasseurs in Nederland.

Doelstelling

De Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs (BvS) is opgericht om de belangen te behartigen van stoelmasseurs die hun dienstverlening richten op de zakelijke markt. Het doel van de BvS is ondersteuning bieden aan de professionele ontwikkeling van de stoelmasseurs en het bevorderen van deskundigheid. Daarnaast wil de BvS stoelmassage meer bekendheid geven binnen het Nederlandse bedrijfsleven.

Visie

De dames hadden een duidelijke visie. Een goede stoelmasseur, die in het bedrijfsleven werkzaam is, moet over verschillende kwaliteiten beschikken. Naast zijn of haar beheersing van het massage vak dient de masseur ook communicatief vaardig te zijn en weet hij of zij zich goed te presenteren binnen een zakelijke omgeving.

Initiatiefnemers

Jiska KopmeinersDe initiatiefnemers zijn Jiska Kopmeiners (1966) eigenaresse van Jiskmassage Praktijk voor Massage & Therapie, en Katrien de Graaf (1977) eigenaresse van MassageProfs en ErgoProfs. Vanuit hun eigen ervaring binnen de stoelmassagebranche ontstond het idee om de BvS te realiseren. De behoefte hieraan bleek groot te zijn. Stoelmasseurs uit verschillende regio’s van het land hebben zich reeds aangesloten. En verschillende partijen waaronder gevestigde stoelmassage aanbieders, opleiders, uitgevers van vakbladen en massagebonnen hebben al hun steun betuigd en zich achter dit initiatief geschaard.

Ondertussen hebben zowel Katrien als Jiska hun actieve rol als bestuurslid neergelegd. Vanaf de zijlijn zijn zij beide nog betrokken en zeer begaan met de ontwikkelingen van deze beroepsvereniging. In januari 2015 zijn Katrien en Jiska benoemd tot erelid van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs!