Nieuwsbrief april 2021

Dit is de Nieuwsbrief van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs van april 2021.

Onderwerpen in deze nieuwsbrief:

• Van het bestuur
• Agenda
• Rubriek op Facebook: Wat zeg jij?
• In de Spotlight: Willy Jagersma-Dokter
• Nieuwe pagina: reserveringssysteem
• Ledenlijst: promotie leden op LinkedIn

Van het bestuur

Het voorwoord van de nieuwsbrief wordt voortaan per tourbeurt verzorgd door één van de bestuursleden.

Deze keer neemt Barry het woord en geeft hij een inkijkje achter de schermen. Wil je meer van hem weten? Lees dan zijn verhaal ‘In the spotlight‘ dat vorig jaar is gepubliceerd.

Sinds september 2020 ben ik benoemd tot bestuurslid en neem vooral die taken op mij die bij een secretaris van een vereniging horen. Ik ben erg gestructureerd, punctueel en kritisch en dat maakt dat ik mij prettig voel bij deze rol.

Ik zorg bijvoorbeeld voor het voorbereiden en de verslaglegging van de maandelijkse bestuursvergaderingen en de Algemene Leden Vergadering (ALV). Ook onderhoud ik de contacten met onze leveranciers en opleiders, houd ik de pagina’s met productinformatie van onze leverancies bij en de ledenkorting die zij aanbieden. Daarnaast gaat er veel tijd zitten in de voorbereiding, het schrijven én versturen van de maandelijkse nieuwsbrief. Natuurlijk doe ik dat niet alleen en hebben de andere bestuursleden – maar óók leden – hierin ook een belangrijke rol.

Een team is zo sterk als de zwakste schakel: ik vind daarom samenwerken in een professionele en prettige sfeer erg belangrijk. En dat zit bij onze vereniging meer dan goed!

Barry Harms
Bestuurslid BvS

Agenda

Let op! Op de agenda-pagina staat een bestandje met ‘online vergadering camerakaarten’ die je kunt gebruiken bij een online-bijeenkomst.

• online workshop Melt 25 april

Een blije stoelmasseur zijn en blijven, hoe doe je dat? Oftewel: zorg goed voor jezelf. In deze workshop die ik voor stoelmasseurs ga geven, neem ik je mee in de wereld van fascia en spieren, aldus Rob Beenker. Preciezer: in de klachten die je als masseur kunt oplopen en hoe je daar met fascia zelfbehandeling van af kunt komen als je eraan ten prooi bent gevallen en ervan vrij blijft als je er geen last (meer) van hebt.

25 april 10:0012:30 at online via Zoom

Save the date

Zet deze datum alvast in de agenda. Zondag 30 mei. We zijn aan het onderzoeken wat mogelijk is. Een online workshop, een live “nieuwjaarsbijeenkomst ” met buitenwandeling of een live workshop

30 mei 08:0017:00

Terugblik workshop Aromatherapie van Ellen Wagenaar op 21 maart 2021

Plakmassage met honing

“Het was een mooie en volle dag!”, “de tijd vliegt om!”, “wat een leuke en interessante dag!”, “wat een leuk idee!”, “handige tip!” Dit waren een paar reacties van de deelnemers na de online workshop Aromatherapie door Ellen Wagenaar van afgelopen 21 maart.

Tijdens de workshop hebben we geleerd welke oliën we het beste kunnen gebruiken tijdens de stoelmassage, bij nek/schouder en rugklachten, maar ook heel veel meer toepassingen ervan.

We hebben onszelf zelfs met honing gemasseerd! Heerlijk! En ook al is het nog niet wetenschappelijk bewezen, we weten nu hoe we onze werkruimte het beste kunnen beschermen tegen virussen en hoe we er een aangename sfeer kunnen creëren.

Als laatste heeft Ellen uitgelegd hoe je “je neus” kan trainen bij reukverlies bij griep en/of corona. Bijvoorbeeld door herinneringen per geur op te schrijven. Het was heel interessant.

Het was een fantastische dag, niet alleen door alle informatie en leuke en handige tips, maar ook door de aangename sfeer. Ellen stond open voor alle vragen en inbreng van de deelnemers. We hebben veel genoten van je en van je passie voor de aromatherapie. Bedankt Ellen!

En jij bedankt Rosa voor het schrijven van deze leuke terugblik!

Goed om te weten:
De online workshops zijn allemaal opgebouwd uit:
– in de ochtend 2 uur les + korte pauze (of eventueel beweegoefening).
– daarna 1 uur lunchpauze + half uur bijkletsen (zoals we anders live doen)
– in de middag 2 uur les + korte pauze (of eventueel beweegoefening)

Rubriek op Facebook: Wat zeg jij?

Wat zeg jij april 2021

Elke eerste woensdag van de maand plaatsen wij op Facebook een vraag. Een antwoord is niet goed of fout. Het doel is om met elkaar te sparren over de gestelde vraag. Misschien levert het ook mooie nieuwe inzichten op!

Deze maand was de vraag:

Maak jij bij het plannen van stoelmassages gebruik van:
– een papieren intekenlijst
– een digitaal reserveringssysteen (zo ja welke)
– vrije inloop
– iets anders

Tip: kijk ook op onze website ‘Dossier: Reserveringssysteem

Een greep uit de reacties:

Allemaal, soms vooraf ingeschreven, soms via digitale agenda, soms met vrije inloop. Ligt aan de organisatie. Overheden willen graag een digitaal inschrijfsysteem, kleine kantoren loop je rond en maak je een lijstje wie er een massage willen. Creatieve en Google achtige bedrijven werk ik vaak met een soort van vrije inloop.

Dat verschilt per klant.

Heb je zelf nog een leuke vraag? Stuur dan een mail naar info@verenigingvoorstoelmasseurs.nl of stuur een persoonlijk Facebook-bericht naar Wendy.

In de Spotlight: Willy Jagersma-Dokter

Foto van Willy Jagersma-DokterNaar aanleiding van de oproep in de nieuwsbrief van maart 2021 heeft Willy zich opgegeven voor rubriek ‘In the spotlight’.

Sinds 2012 heeft zij een eigen praktijk aan huis in Hoogkerk/Groningen.
In deze rubriek lees je onder meer over haar werkwijze en -gebied en wat zij zo leuk vindt aan haar werk. Lees snel verder!

Wil je je net als Willy ook opgeven voor de rubriek ‘In the Spotlight’?

Vul dan het formulier in en stuur het ingevuld terug via mail aan de BvS. Stuur ook een of meerdere foto’s mee. Plak die niet in het Word-document, maar stuur ze mee als bijlagen in de mail. Zorg dat er in ieder geval een liggende foto bij zit.

Nieuwe pagina: reserveringssysteem

Foto van planner reserveringen

Oké, je gaat naar een bedrijf en je gaat daar stoelmassages geven. Maar: hoe kom je nou aan je behandelschema? Daar zijn verschillende manieren voor. We hebben het eerder de lezers van de nieuwsbrief gevraagd en daar kwamen al veel reacties op.
Op deze nieuwe pagina een overzicht, gerangschikt van heel simpel tot zeer geavanceerd.

Heb je zelf ervaring of een aanvulling? Je reactie is van harte welkom!

Ledenlijst: promotie leden op LinkedIn

In het jaarplan van 2021 hebben jullie al kunnen lezen dat het bestuur de mogelijkheden onderzoekt om meer gebruik te maken van social media kanalen. LinkedIn is zo’n kanaal.
LinkedIn noemt zichzelf het grootste professionele netwerk ter wereld.

Ze willen professionals van over de hele wereld bij elkaar brengen zodat ze succesvoller en productiever zijn;  “Als ’s werelds grootste professionele netwerksite verbindt LinkedIn professionals uit de branche met elkaar en helpt mensen bij het vinden van een baan, freelance werk, klanten of potentiële partners”. Hierover meer in één van de komende nieuwsbrieven.

Het bestuur gaat LinkedIn (en later mogelijk andere social media) actiever inzetten om onze doelstellingen, missie en visie richting potentiële opdrachtgevers uit te dragen. Hierbij zullen wij geregeld de nu al openbare ledenlijst van onze BvS-website promoten. Zo krijg je gratis nog meer exposure en ben je nóg beter vindbaar!

Kijk daarom nog even goed op de huidige openbare ledenlijst op de BvS-website, en check jouw eigen gegevens. Mocht je deze willen wijzigen of helemaal niet zichtbaar willen hebben, dan kun je dit zelf wijzigen.

Hoe doe je dat? Log in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord op www.verenigingvoorstoelmasseurs.nl. Na het inloggen kun je via de inlogpagina (zit onder Contact) “Bewerk mijn gegevens”, of via “Gegevens wijzigen” in het bovenste menu, jouw gegevens aanpassen.

Voer de aanpassing uiterlijk 15 mei 2021 door! Kom je er niet uit? Neem dan gerust even contact met ons door een mail te sturen naar info@verenigingvoorstoelmasseurs.nl

En als je dan toch bezig bent: klik hier om onze BvS LinkedIn pagina alvast te volgen!