Afgelopen zaterdag 9 juni vond de interactieve lezing plaats over chronische pijn. Deze lezing werd verzorgd door Hanneke Heij van Triggerpoint Coach opleiding. De lezing vond plaats bij Kenkon, in Wageningen.

Op deze warme dag zijn 13 deelnemers afgekomen. Enkele deelnemers hebben zelf te maken met chronische pijn, andere aanwezigen hebben te maken met cliënten met chronische pijn. Hanneke heeft ons meegenomen in de interessante dag over dit onderwerp.

De deelnemers hebben kennis opgedaan over chronische pijn, bewegingsangst, bijnieruitputting en sensitisatie. Deze kennis kunnen ze inzetten in hun praktijk. Er is aandacht besteed aan de herkenning van (chronische) pijn en het behandelen van alle omliggende facetten. Daarnaast is gebruik gemaakt van eenvoudig toe te passen oefeningen die invloed hebben op pijn.

Hanneke heeft de deelnemers verder geïnformeerd over interventies die ze kunnen plegen om bewustwording te activeren. Deze training ging ook in op diverse bijkomende factoren die ervoor zorgen dat de klacht in stand gehouden wordt. De combinatie van manueel behandelen en een biopsychosociale kijk op de klacht, geeft de meerwaarde.

De lezing is onderbroken door een lunch die de deelnemers gezamenlijk hebben genuttigd. Hanneke heeft ons een bijzonder leerzame dag verzorgd. Dank je wel Hanneke!

Was je erbij? Graag horen we wat je er van vond! Hulpvragen daarbij zijn bijvoorbeeld:

• wat vond je ervan?
  • wat heb je geleerd?
  • hoe ga je ermee aan de slag?
  • wat zou jij anders doen?
  • heb je aanvullingen?
  • wat wil je zeggen tegen de leden die er niet bij waren?

Je kunt je reactie hieronder achterlaten. Alvast bedankt!