Dit is de Nieuwsbrief van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs van september 2020.

Onderwerpen in deze nieuwsbrief:

• Agenda
• Nadere kennismaking NGS
• Belastingdienst

Agenda

De BvS organiseert talloze bijeenkomsten voor onze leden, en waar ook niet-leden van harte welkom zijn!

• workshop bamboestoelmassage zondag 11 oktober

Workshop bamboemassage voor op de massage stoel. Zondag 11 oktober 2020. (Incl. Massagestok)

11 oktober 10:0016:00 at Esoterra, Bilthoven

• Workshop anatomie en bewegingsleer voor stoelmasseurs 11 oktober 2020

Op een speelse en interactieve manier combineert Steve Lomas geavanceerde software en modellen met praktijkvoorbeelden, zodat jij als stoelmasseur daarmee de anatomie van je cliënten in alle facetten leert te doorgronden.

11 oktober 10:0016:00 at Esoterra, Bilthoven

• Workshop Beter ademen/ Melt 1 november 2020

Beter ademen is een workshop die oorspronkelijk 19 april gepland stond en Melt is de workshop van 13 september. Deze zijn beide niet doorgegaan wegens Corona. We zijn nu bezig om de deelnemers te benaderen die eigenlijk gereserveerd hadden. Als er daarna nog plaatsen beschikbaar zijn is deze workshop te boeken vanaf 27 september.

1 november 09:3016:00 at Hondensportvereniging Amersfoort

• Workshop Tinnitus 29 november 2020

Tinnitus is een workshop die oorspronkelijk 29 maart gepland stond. Deze is niet doorgegaan wegens Corona. We zijn nu bezig om de deelnemers te benaderen die al gereserveerd hadden. Als er daarna nog plaatsen beschikbaar zijn communiceren we dat via Facebook en is deze workshop te boeken vanaf 29 september via de website.

29 november 09:3016:00 at Esoterra, Bilthoven

• Guasha voor op de stoel 29 november 2020

Guasha voor op de stoel wordt gegeven door Harris Sleegers. Deze workshop is vanaf 29 september te boeken. Verdere informatie volgt nog.

29 november 09:3016:00 at Esoterra, Bilthoven

Op zondag 13 september weer eens een live workshop dag gehad bij de BvS. Maar voor het zover was belde Rob Beenker nog om te overleggen. Hij was niet fit dus hebben we besloten om de workshop te verzetten naar 1 november. Wij zijn erg blij met mensen die hun verantwoordelijkheid nemen.

Het was een drukke dag. In de ochtend gaf Nanette Hagedoorn de workshop Stress uit je lijf. Daarna hebben we met zijn allen geluncht keurig op 1,5 meter.

Vervolgens hadden wij een korte maar krachtige ALV. Niclaa Boes nam afscheid van ons, omdat ze haar tijd en energie goed kan gebruiken voor andere werkzaamheden. Ze blijft wel de webshop doen. En daar zijn we heel blij mee. Barry Harms nam officieel plaats in het bestuur. Hij draait al vanaf januari mee en is net zo enthousiast als wij. Verder wilde Wim von Rotz zijn bestuurs functie verlengen en blijft onze vertrouwde penningmeester.

Martine Lijftogt Mackay Holtrop vertegenwoordigde de kascommissie. Jacqueline Huigsloot was helaas verhinderd. Maar ze waren het er samen over eens dat het er allemaal goed uitzag.
Martin Velthuizen neemt in januari tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst afscheid van ons.

Daarna ging Nanette weer door met de 2e groep stress uit je lijf. Toen iedereen naar huis was zijn we nog met het nieuwe en oude bestuur wezen eten.
Kortom: een productieve dag. Bedankt aan iedereen die aanwezig was of via de mail zijn goedkeuring heeft gegeven!

Dankjewel Wendy voor je verslag en de mooie foto’s! Voor meer foto’s: zie de Facebook-pagina van de BvS!

Nadere kennismaking NGS

Na de workshop dag bij Esoterra in Bilthoven is het bestuur afgereisd naar de locatie van het NGS, eveneens gelegen in Bilthoven.
Het bestuur heeft kort kennis gemaakt met de directeur, Anja Bruinsma, van het NGS. Ook hebben zij een korte rondleiding gehad rond het gebouw van het NGS. Deze locatie en de beschikbare faciliteiten zijn erg geschikt voor het geven van workshops.

De doelstellingen van het NGS en de BvS overlappen elkaar gedeeltelijk. Het bestuur bekijkt de komende periode de mogelijkheden om elkaar te versterken.

Belastingdienst

In de vorige nieuwsbrief stond dat we de Belastingdienst gingen vragen om een uitspraak over stoelmassage op een alternatieve locatie. Dat was onjuist: het gaat er over of de stoelmassage ook als vrije vergoeding kan worden verstrekt als er onduidelijkheid is over de werktijd. Op dit moment wordt druk overleg gevoerd over een concept-tekst voor de Belastingdienst, en dan maar hopen op een vlot antwoord!