Dit is de Nieuwsbrief van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs van oktober 2020.

Onderwerpen in deze nieuwsbrief:

• Agenda
• Annulering workshops oktober 2020
• Nieuwe rubriek op Facebook: Wat zeg jij?
• Nieuwe regels advertenties op Facebook
• Belastingdienst
• Ledenenquête 2020
• Nabrander ALV

Agenda

De BvS organiseert talloze bijeenkomsten voor onze leden, en waar ook niet-leden van harte welkom zijn!

• Workshop Beter ademen/ Melt 1 november 2020 GEANNULEERD

Beter ademen is een workshop die oorspronkelijk 19 april gepland stond en Melt is de workshop van 13 september. Deze zijn beide niet doorgegaan wegens Corona. Alle deelnemers van de oude deelnemerslijst zijn benaderd. Er zijn nu nog enkele plaatsen te boeken voor alle overige leden.

1 november 09:3016:00 at Hondensportvereniging Amersfoort

• Workshop Tinnitus 29 november 2020

Tinnitus is een workshop die oorspronkelijk 29 maart gepland stond. Deze is niet doorgegaan wegens Corona. We zijn nu bezig om de deelnemers te benaderen die al gereserveerd hadden. Als er daarna nog plaatsen beschikbaar zijn communiceren we dat via Facebook en is deze workshop te boeken vanaf 29 september via de website.

29 november 09:3016:00 at Esoterra, Bilthoven

• Guasha voor op de stoel 29 november 2020

Beste allemaal, Mag ik me even voorstellen. Mijn naam is Harris Sleegers van het opleidingsinstituut “Guasha Opleidingen Santai. Bijna twintig jaar hou ik me intensief bezig met de guasha therapie en leidt cursisten op tot Santai Guasha therapeuten in binnen- en buitenland. Vanuit mijn functie als shiatsu-therapeut ben ik destijds overgestapt naar de guasha therapie.

29 november 09:3016:00 at Esoterra, Bilthoven

Annulering workshops oktober 2020

Op zondag 11 oktober jl. stonden er twee workshops gepland: een workshop bamboestoelmassage en een workshop anatomie en bewegingsleer.

Het bestuur heeft besloten beide workshops te annuleren in verband met de aangescherpte corona-maatregelen. Eén van onze overwegingen was dat – als er iemand corona onder de leden heeft, maar dit nog niet weet en hier enkele dagen later achter komt – er 30 personen 10 dagen in quarantaine moeten. Dit betekent óók dat 10 dagen jullie en onze bedrijven moeten sluiten. Dan hebben we het nog niet over de gevolgen van de ziekte zelf.
Daarnaast waren er nog meer zalen in het pand verhuurd. Dus veel bedrijvigheid.

Wij hebben nog gekeken of we een online programma aan konden bieden, maar dat is helaas niet gelukt.

Wij zouden het ook liever anders zien, maar we hopen op jullie begrip. Uit een groot aantal reacties die wij van de leden hebben ontvangen blijkt dat zij zich kunnen vinden het in genomen besluit. Als het weer rustiger is, gaan we deze workshops zeker weer opnieuw aanbieden.
Degenen die zich al hebben ingeschreven, hebben dan uiteraard voorrang bij de inschrijving.

Het inschrijfgeld wordt weer retour gestort, Dit kan even duren, maar onze penningmeester doet zijn uiterste best om dit op korte termijn te regelen.

Nieuwe rubriek op Facebook: Wat zeg jij?

Vanaf deze maand introduceren wij een nieuwe rubriek: Wat zeg jij?

Elke eerste woensdag van de maand plaatsen wij op Facebook een vraag. Een antwoord is niet goed of fout.
Het doel is om met elkaar te sparren over de gestelde vraag. Misschien levert het ook mooie nieuwe inzichten op!

Deze maand was de vraag:
Hoe zou jij je stoel zetten ? En waarom ?
Je hebt een kleine ruimte, zonder ramen waar we nu ivm voldoende ventilatie de deur open laten.

Er reageerden ruim 25 leden.

Een aantal reacties:

‘Zoals de foto rechtsboven. Veelal zal ik achter de klant staan en door het zo plaatsen vd stoel is er meer privacy voor de klant.’

‘De stoel links boven. Als ik zelf in de stoel zou zitten zou ik de deur gevoelsmatig “in de gaten” willen kunnen houden. Met de rug en billen naar de deur voelt “onveilig”.’

‘Waarom niet aan de klant gevraagd? Die stoel is immer zó opgetild…’

Heb je zelf nog een leuke vraag? Stuur dan een mail naar info@verenigingvoorstoelmasseurs.nl of stuur een persoonlijk Facebook-bericht naar Wendy.

Nieuwe regels advertenties op Facebook

Als bestuur vinden wij het prima dat aanbieders van opleidingen en massage-benodigdheden hun aankondigingen delen op deze Facebook-pagina. Sommigen posten echter meerdere keren per week, soms zelfs dagelijks, waardoor de BvS-Facebook pagina meer een ‘advertentiepagina’ wordt. Dat is niet de bedoeling. Tot voor kort werden ‘veel-posters’ gemodereerd, wat het nodige extra werk met zich mee brengt.

Het bestuur heeft besloten om een ‘reclameblok’ in te stellen. Op de eerste en vijftiende van elke maand, verschijnt er een ‘reclameblok’, waarna iedereen die dat wil zijn of haar reclame kan posten. Op andere dagen is dit niet meer toegestaan en zullen berichten actief door de beheerders worden verwijderd.

Belastingdienst

In de vorige nieuwsbrief hebben wij jullie laten weten dat er overleg wordt gevoerd over een concept-tekst voor de Belastingdienst. Inmiddels zijn de gesprekken afgerond en is een brief namens de BvS gestuurd naar de inspecteur van de Belastingdienst.

Voor de fiscale aspecten rondom stoelmassage bij bedrijven hebben we een nieuwe pagina op de website gezet: Dossier: Stoelmassage en de Belastingdienst. Als je aan de gang gaat met het verwerven van opdrachten stoelmassage voor bedrijven kun je verwijzen naar deze pagina.

Op deze pagina staat ook de link naar de brief aan de Belastingdienst. Zodra wij een antwoord hebben ontvangen, geven wij hier een terugkoppeling op!

Ledenenquête 2020

Het is weer tijd voor de jaarlijkse enquête van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs (BvS). Alle leden hebben inmiddels een mail ontvangen met daarin een link naar de enquête. De volgende onderwerpen komen aan bod:

1. Tevredenheid over de BvS (2 vragen)
2. Corona (3 vragen)
3. Bijeenkomsten (2 vragen)
4. Afronding (2 vragen)

Kortom: het zijn maar 9 vragen, waarmee je het bestuur helpt om de doelstelling van de BvS verder te realiseren. De resultaten van de enquête worden gepubliceerd op de website van de BvS. Voor een overzicht van de resultaten van voorgaande enquêtes, zie https://www.verenigingvoorstoelmasseurs.nl/category/enquete/

Eind november gaat het bestuur van de BvS met de resultaten aan de slag. Jouw antwoorden zijn voor ons van groot belang voor de plannen voor volgend jaar!

Doe je weer mee? Wij stellen je medewerking enorm op prijs, alvast bedankt!

Nabrander ALV 13 september

In de vorige nieuwsbrief stond er al een berichtje over: op 13 september hebben we onze jaarlijkse Algemene LedenVergadering (ALV) gehad. Tijdens die vergadering zijn het Jaarverslag 2019 en het Jaarplan 2020 goedgekeurd door de leden. Je vindt deze bestanden én het verslag van de ALV op de website op de pagina “Jaarrekening“. Deze pagina kun je alleen lezen als je bent ingelogd als lid.