Dit is de Nieuwsbrief van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs van oktober 2018. Onderwerpen in deze nieuwsbrief:

• Agenda
• Aankomende workshops
• Verslagen afgelopen workshops en ALV
• Modernisering ledenadministratie
• Ledenenquête 2018
• Ledenfolders
• Verslag Dagje met Balens
• Laatste keer: Websitesvoortherapeuten

Agenda voor de komende maanden

De BvS organiseert diverse bijeenkomsten, waar onze leden, en ook niet-leden van harte welkom zijn. Onze agenda voor de bijeenkomsten van de komende maanden ziet er als volgt uit. Kijk voor meer informatie ook op onze website, Facebook-pagina en updates van LinkedIn.

Datum/Tijd Evenement
11/11/2018
Taking care of number one
De Yogaboerderij, Lelystad
24/11/2018
Uitwisselochtend in Ede bij Balanzic op zaterdag 24 november
Balanzic, Ede

Aankomende workshops

Taking care of number one

Op zondag 11 november organiseert de BvS de interactieve workshop ‘taking care of number one’, verzorgd door Rob Beenker.

Een blije stoelmasseur zijn en blijven, hoe doe je dat? Taking care of number one, zeggen de Amerikanen dan, ofwel: zorg goed voor jezelf.

In deze workshop neemt Rob je mee in de wereld van de klachten die je als masseur kunt oplopen, hoe je daar met triggerpoint- en fascia zelfbehandeling vanaf kunt komen en ervan vrij blijft als je er geen last (meer) van hebt.

Rob Beenker is sinds 1995 gediplomeerd masseur, maar masseert al vanaf 1974! Zijn kennis vergaarde hij onder meer door het volgen van vele massagecursussen in binnen- en buitenland, en het vertalen van een aantal Engelse massage-handboeken. Hij richtte in 2004 de Opleiding Triggerpointcoach® op.

Meer informatie en aanmelding op de website.

Stoelmassage uitwisselbijeenkomsten

Naast de landelijke bijeenkomsten zijn er ook regionale initiatieven. Bedoeld voor leden en niet-leden, voor uitwisseling van ervaringen en stoelmassages. De komende maanden staat er weer een aantal bijeenkomsten op het programma, zie de Agenda hierboven.

Wil jij zelf iets opzetten in jouw regio? Neem contact op met de BvS, we helpen je er graag bij! In overleg is er enig budget beschikbaar voor zaalhuur en/of consumpties. Ook is er promotiemateriaal beschikbaar om uit te delen aan niet-leden.

Afgelopen workshops

Indiase Hoofdmassage 22 september 2018

Zie voor het verslagje en de groepsfoto deze pagina op onze website.

Cursus BamboeStoelmassage voor Stoelmasseurs 30 september

Voor de foto’s van deze bijeenkomst: zie onze Facebook-pagina.

Ingelaste ALV 6 oktober 2018

Voorafgaand aan de bijeenkomst over Medical Taping was er een korte ingelaste Algemene LedenVergadering (ALV).

Belangrijkste agendapunt was de benoeming van 2 nieuwe bestuursleden: Wendy Pruimboom en Niclaa Boes. Alle aanwezigen stemden vóór hun benoeming. Via de mail waren al bijzonder veel reacties ontvangen. Allemaal ook vóór benoeming van de kandidaten, en vaak met een persoonlijke, complimenteuze noot. Dank daarvoor, dat is zeer gewaardeerd!

Nog meer nieuws over het bestuur. Tijdens de volgende ALV, op zaterdag 16 maart 2019 tijdens de Massage- en Complementairvakbeurs in Hoevelaken, stelt onze secretaris Martine Lijftogt-Mackay haar functie vacant. Helaas is zij niet herkiesbaar. We zoeken daarom weer naar nieuwe aanvulling voor het bestuur. De bestuursleden verdelen de taken onderling, dus het hoeft niet per se het secretariaatswerk te zijn. Heb je belangstelling of wil je er graag meer over weten? Neem gerust vrijblijvend contact op! Je vindt de gegevens op de contactpagina.

Tijdens de ALV is kort iets gezegd over het komende jubileum van de BvS (minder dan een jaar!), en zijn de nieuwe BvS- en Ledenfolders gepresenteerd. Zie hiervoor verderop in deze nieuwsbrief.

Workshop Medical Taping voor Stoelmasseurs 6 oktober 2018

Jacky Teters heeft dit hartstikke leuke verslag van deze workshop geschreven.

Terugblik uitwisseling Eindhoven 17 oktober 2018

Zie het verslag van Wendy Pruimboom.

Modernisering ledenadministratie

Achter de schermen zijn we druk bezig met de modernisering van de ledenadministratie. Hiervoor (en voor de afhandeling van de reserveringen en bestellingen) wordt een webshop ingericht. Via e-mail krijg je 1 maand van te voren bericht dat je je lidmaatschap kunt verlengen. Dat doe je door het product ‘Lidmaatschap 2019’ te kopen. Je kunt dat meteen met iDEAL betalen. De factuur krijg je automatisch toegestuurd per e-mail.

Via dezelfde webshop kun je producten bestellen (bordje, polo, folders) of je aanmelden voor een bijeenkomst. Het is ons streven om alles tijdig klaar te hebben voor het lidmaatschapsjaar 2019. We zijn ook nog bezig met een abonnementsvorm en betaling via incasso. En misschien stappen we over van lidmaatschap per kalenderjaar naar lidmaatschap per jaar. Hiervoor is een wijziging van de statuten nodig, en dat gaat via de ALV. Als dat aan de orde is worden alle leden daarover natuurlijk tijdig geïnformeerd.

Ledenenquête 2018

Op dit moment staat de jaarlijkse ledenenquête weer open! Alle leden hebben hierover op 3 oktober een mail gehad, met daarin een link naar de vragenlijst. De eerste reacties zijn inmiddels binnen, hartelijk dank daarvoor! Het bestuur gebruikt de antwoorden van de leden voor de plannen voor volgend jaar.

Je bent wél lid van de BvS maar je hebt géén mail ontvangen over de enquête? Op 24 oktober sturen we nog even een herinnering. Dan nog steeds niks ontvangen? Laat het even weten, dan lossen we dat op!

Ledenfolders

Ja, ze zijn klaar! Het was een hele bevalling maar we zijn er reuze trots op! We hebben veel tijd en energie geïnvesteerd om het best mogelijke promotiemateriaal te maken. We hebben folders laten ontwerpen in de formaten A4 en A5. Leden van de BvS kunnen die gebruiken bij het verwerven van opdrachten stoelmassage bij bedrijven. Je kunt ze alvast bekijken op de pagina Downloads. Nog heel even geduld en je kunt ze bestellen via de webshop. Ter kennismaking zijn setjes van 10 folders A4 + 10 folders A5 nog gratis voor leden.

Achterop de folder is ruimte voor een stempel, sticker of visitekaartje van je eigen onderneming. Daar staat ook waar de ontvanger je lidmaatschap van de BvS kan controleren. Niet-leden hebben er dus niks aan, behalve dan weer een reden te meer om je aan te sluiten bij de club!

Een dagje met Balens

Edwin Helder van Balens Verzekeringen

Op 3 oktober was er ‘een dagje met Balens’, in Driebergen. Namens de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs heeft Niclaa Boes deze dag bijgewoond en er dit verslag van geschreven.

Websitesvoortherapeuten.nl

Hier de voorlopig laatste bijdrage van websitesvoortherapeuten.nl. Jongens, bedankt voor jullie interessante bijdragen tot nu toe!

Wil jij meer inzicht krijgen in jouw website én wil jij weten wat jij kunt veranderen zodat jouw website daadwerkelijk voor jou gaat werken? Lees dan verder.

Wij zijn een marktonderzoek gestart om inzicht te krijgen hoe wij therapeuten en coaches nog beter kunnen helpen in het aantrekken van bezoekers via het internet. In dit marktonderzoek analyseren wij jouw website op 50 criteria punten die essentieel zijn voor een goed presterende website. Zodra je je opgeeft ontvangt van ons, gratis, een compleet rapport en lichten wij dit rapport telefonisch toe.

Kortom, wil jij weten hoe jouw website ervoor staat? Geef je dan nu op voor de gratis website analyse en ontvang jouw inzichten.