Dit is de Nieuwsbrief van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs van november 2018, weer tjokvol met heel veel informatie. Onderwerpen in deze nieuwsbrief:

• Agenda
• Aankomende workshops
• Verslag workshop Taking care of number one
• Milieuvriendelijk verzenden
• Ledenenquête 2018
• Jubileum
• Plannen voor 2019
• Wijzigingen ledenadministratie

Het bestuur van de BvS wenst iedereen een hele goede feestmaand!

Agenda voor de komende maanden

De BvS organiseert diverse bijeenkomsten, waar onze leden, en ook niet-leden van harte welkom zijn. Onze agenda voor de bijeenkomsten van de komende maanden ziet er als volgt uit. Kijk voor meer informatie ook op onze website, Facebook-pagina en updates van LinkedIn.

Datum/Tijd Evenement
24/11/2018
10:00 – 13:00
Uitwisselochtend in Ede bij Balanzic op zaterdag 24 november
Balanzic, Ede
27/01/2019
10:30 – 15:30
Nieuwjaars high tea en workshop office gym zondag 27 jan.
Jongerencentrum de Reset, Amersfoort
09/02/2019
09:30 – 17:00
Thai massage voor stoelmasseurs, werken in verbinding vanuit TaiJi principes 9 febr
17/02/2019
10:00 – 17:00
Hoe kan de massage speelser, losser? Lichaamswerk belicht vanuit de Rebalancing
24/02/2019
10:00 – 17:00
Cursus Handmassage 24 februari
Esoterra, Bilthoven

Let op: aanmelding is nog niet voor alle bijeenkomsten mogelijk. Dat heeft te maken met de overgang naar een nieuw systeem voor de ledenadministratie. Zie deze pagina voor een toelichting. En: lees vooral ook dit bericht over last-minute afmeldingen.

Aankomende workshops

Nieuwjaarsborrel en Office Gym

Om het nieuwe jaar te verwelkomen organiseert de BvS de jaarlijkse nieuwjaarsborrel op zondag 27 januari, in Amersfoort.

Op het programma staan een workshop over office gym, verzorgd door Melanie Raaijmakers, een heerlijke High tea en veel gezelligheid met nieuwe en oude collega’s. Denk niet ik ken er niemand dus laat maar voorbij gaan. Dit is juist de kans om elkaar informeel beter te leren kennen! Dit jaar in september bestaat de BvS 10 jaar en wij willen er samen met jou een super jaar van maken.

Afgelopen workshops

Taking care of number one

Taking care of number one before taking care of number two is de inspirerende uitspraak van docent Rob Beenker. Op zondagochtend 11 november in de ‘Yogaboerderij’ in Lelystad geeft hij ons als groep van ongeveer 20 stoelmasseurs op energieke wijze les in de behandeling van Triggerpoints en maken we kennis met de MELT methode.

Lees het hele verslag op de website.

Milieuvriendelijk verzenden

Niclaa heeft steeds meer taken van Martine overgenomen, en zorgt vanaf nu ook voor de verzending van de polo’s, de bordjes en de folderpakketten. Daarvoor hergebruikt ze enveloppen. Scheelt weer in de belasting van het milieu! In dit bericht een korte toelichting.

Ledenenquête 2018

De enquête is afgesloten en de resultaten zijn verwerkt. Op de website staat een uitgebreide rapportage, en een reactie van het bestuur. Zie ook elders in deze nieuwsbrief voor de plannen voor 2019. Daar zie je dat het bestuur goed geluisterd heeft naar de mening van de leden.

Iedereen die een bijdrage heeft geleverd: hartelijk dank!

Jubileum

Vanaf nu een vaste rubriek in de nieuwsbrief: het 10-jarig jubileum van de BvS! Niclaa en Wendy zijn op verkenning geweest en hebben een geweldige locatie gevonden om het jubileum op gepaste wijze met elkaar te vieren! Op de website is deze jubileum-pagina gezet, met daarop steeds de actuele informatie. Pak je agenda van 2019 er maar vast bij en noteer het belangrijkste weekend van het jaar: 20-23 september 2019!

De plannen beginnen al aardig vorm te krijgen, en juist nu is hulp van de leden van harte welkom. Wil je een bijdrage leveren aan het jubileum-weekend, groot of klein? We horen graag van je! Beantwoord deze mail of neem op andere manier contact met ons op.

De jubileum-pagina wordt zeer regelmatig aangepast met de nieuwste informatie, dus zet ‘m bij je favorieten!

2019

Op 18 november is (een deel van) het bestuur naar de beurs Internationaal Therapeut geweest. Daar hebben we nieuwe inspiratie opgedaan voor workshops, en bijgepraat met oude en nieuwe bekenden. Na de beurs hebben we met het voltallige bestuur om de tafel gezeten om de plannen voor 2019 door te spreken. We hebben daarbij ook nadrukkelijk gekeken naar de uitkomst van de ledenenquête. De belangrijkste besluiten:

• de landelijke bijeenkomsten worden voortaan zoveel mogelijk in het midden van het land gegeven. De uitwisselbijeenkomsten blijven decentraal, zo dicht mogelijk bij de leden;
  • er komen ook BvS-polo’s met korte mouw;
  • wijziging van de statuten voorbereiden, en aan de leden voorleggen tijdens de ALV in maart:
    • contributie verlagen, bijvoorbeeld naar € 75, en/of het bestuur de mogelijkheid geven zelf te beslissen over de hoogte van de contributie. Op dit moment beslist de ALV daarover. Tegelijk met de contributieverlaging zouden dan ook de leden een bijdrage (we denken aan € 10) moeten gaan betalen voor deelname aan een bijeenkomst. Waarom? Zie daarvoor dit bericht over afmeldingen voor een bijeenkomst;
    • loskoppelen van het lidmaatschap van het kalenderjaar. Op dit moment loopt het lidmaatschap per kalenderjaar, waardoor er nogal pieken ontstaan in de werkzaamheden en de financiën. Als het lidmaatschap op ieder willekeurig moment kan ingaan en dan 1 jaar duurt wordt dat uiteindelijk beter gespreid over het jaar;
    • in aansluiting hierop moet de gang van zaken rondom het opzeggen van het lidmaatschap worden aangepast: opzeggen vóór 1 december is dan niet meer aan de orde.

Wijzigingen ledenadministratie

In de vorige nieuwsbrief werd het al aangekondigd: de ledenadministratie wordt gemoderniseerd. Het nieuwe systeem integreert lidmaatschap met de aanmeldingen en de bestellingen. Daardoor zijn er minder handmatige acties nodig en is er minder kans op fouten. Hoe en wat kun je lezen in deze uitgebreide toelichting op de website.