Dit is de Nieuwsbrief van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs van maart 2020.

Onderwerpen in deze nieuwsbrief:

• Agenda
• Verslag uitwisseling Ede
• Organiseren uitwisselingen
• Workshop Beter Ademen
• Verlenging lidmaatschap
• Massage- en Complementairvakbeurs
• Algemene LedenVergadering

Agenda voor de komende maanden

Alle bijeenkomsten in de maand maart zijn geannuleerd. We gaan daarvoor nieuwe datums prikken. Wie al een ticket heeft gekocht wordt als eerste geïnformeerd. Het ticket dat je hebt gekocht blijft geldig. Kun je de nieuwe datum niet dan kijken we samen naar de beste oplossing.

Op dit moment staat alleen de workshop op 19 april nog open. We hopen natuurlijk dat die wél kan doorgaan. We wachten de ontwikkelingen daaromtrent af.

Datum/Tijd Evenement
19/04/2020
workshop beter ademen zondag 19 april
Esoterra, Bilthoven

Let op: aanmelding opent normaal gesproken 2 maanden voor de bijeenkomst. Is een workshop al vol? Schrijf je dan in voor de reservelijst! Aanmeldingen van de reservelijst krijgen de volgende keer dat deze workshop georganiseerd wordt als eerste de gelegenheid om een ticket te kopen. Daarna vervalt de reservelijst en gaat de aanmelding open voor iedereen.

Verslag uitwisseling Ede 29 februari 2020

tekst: Johanna van Veen en Olga (introducee van Johanna), beiden uit Apeldoorn afkomstig

Vanmorgen weer een gezellige uitwisseling van BvS-collega’s bij Ans van der Laan in Ede bijgewoond. Het is altijd een feestje om andere stoelmasseurs te ontmoeten.

We waren met 7 personen. Johanna had haar collega Olga meegenomen. Na een kort kennismakingsrondje, begonnen we met elkaar een stoelmassage te geven. Goede tips en complimenten kwamen over en weer.

Anton vertelde vol passie over Emmett en zijn plan om een cursus te gaan geven.

Na afloop gingen we met een voldaan gevoel huiswaarts.

Ans, bedankt voor de gastvrijheid!

En Johanna en Olga: bedankt voor jullie bijdrage!

Hoe organiseer je een uitwisselbijeenkomst?

Begin januari vroeg Wendy me of ik een stukje tekst wilde aanleveren voor de Nieuwsbrief inzake het organiseren van uitwisselochtenden. Bij deze!

Eind 2018 ben ik verhuisd naar een appartementencomplex waar op de begane grond een gemeenschapsruimte is. Sinds begin 2019 organiseer ik in deze gemeenschapsruimte de uitwisselochtenden in Ede.

Na een paar bijeenkomsten ontstaat er een soort van ‘kernploeg’; mensen die meestal komen. Deze groep collega’s benader ik eerst via een datumprikker (datumprikker.nl) en dan kijken we op welke dag de meeste mensen hierbij aanwezig kunnen zijn. Daarna wordt de gekozen datum geplaatst op de facebook-pagina of in de Nieuwsbrief van de BvS, zodat andere belangstellenden zich ook kunnen aanmelden.

Voordat de mensen komen, nog even wat boodschapjes doen en regelen dat er voldoende koffie, thee, wat lekkers (koekje, fruit enz) aanwezig is.

We beginnen meestal met een kennismakingsrondje, zodat een ieder weet wat de achtergrond van de andere collega’s is. Dat maakt het juist zo boeiend, interessant en leerzaam; de een heeft een achtergrond vanuit de Shiatsu, een ander is sportmasseur enz enz. Daarna gaan we lekker aan de slag met de uitwisseling waarbij we ook veel van elkaar leren en het natuurlijk ook gewoon heerlijk is om als stoelmasseur zelf weer eens te ervaren wat het met je kan doen om een stoelmassage te ontvangen.

Bovendien is het heel fijn om door een collega gemasseerd te worden. Vaak vraag ik een van de aanwezigen een stukje tekst (paar regels is voldoende) aan te leveren en samen met een paar foto’s gaat dit dan naar de BvS, die het gebruiken op de Facebook-pagina en evt voor de eerstvolgende Nieuwsbrief.

Op deze manier is het heel eenvoudig om een regionale bijeenkomst te organiseren. Dus: gewoon doen 😊.

Met vriendelijke groet,

Ans van der Laan
www.voetreflex-ede.nl

Workshop beter ademen zondag 19 april

Beter AdemenⓇ is een snelle en doeltreffende (en geregistreerde) methode om de ademhaling omlaag te brengen en zelf tot rust te komen. De methode kan hyperventilatie, slaapproblemen en veel andere gezondheidsklachten oplossen, helpt pijn te verzachten en bevordert persoonlijke groei en bewustwording.

In deze workshop maken we kennis met de wondere wereld van de adem. Je herontdekt je natuurlijke adempatroon en ervaart dat je geen adem hoeft te halen, maar dat adem er altijd is als je uitademt en ontspant. Het is een simpele en verrassende methode waarin je veel over jezelf kunt ontdekken.

De workshop kun je doen voor jezelf maar ook krijg je een aantal direct toepasbare oefeningen voor je cliënten.

meer informatie en aanmelding

Verlenging lidmaatschap

Vorig jaar zijn we overgestapt op een ander systeem voor de ledenadministratie. En tijdens de ALV van maart 2019 is besloten om de contributie te verlagen van 95 naar 75 euro per jaar. De lopende lidmaatschappen zijn daar op aangepast, en de meeste daarvan kregen een einddatum van begin april.

Dat betekent dat nu de eerste berichten zijn verstuurd voor het verlengen van het lidmaatschap. En dat gaat heel goed: vrijwel iedereen verlengt meteen zijn/haar lidmaatschap. Nog even een bericht ter geruststelling, want hier kwamen een paar vragen over. Je kunt je lidmaatschap gerust meteen verlengen, want het nieuwe lidmaatschapsjaar start aansluitend aan je lopende lidmaatschap. Er is dus geen overlap, je krijgt weer 12 hele maanden lidmaatschap voor het jaarbedrag.

Heb je vragen of loop je tegen problemen aan? Neem gerust contact met ons op!

Massage- en Complementairvakbeurs

Deze beurs stond gepland voor 13 en 14 maart, maar is vanwege de uitbraak van het Corona-virus geannuleerd. Inmiddels zijn de nieuwe data bekend: vrijdag 26 en zaterdag 27 juni. Een en ander natuurlijk onder voorbehoud van de ontwikkelingen.

Dit nieuws is ‘heet van de naald’. Er komt natuurlijk nog nadere communicatie vanuit Sooner Events aan de standhouders, bezoekers, enzovoorts. Zie ook https://www.facebook.com/MASSAGEvakBEURS/ en https://www.sooner.nl/.

Algemene LedenVergadering

We hadden een ALV gepland op de zaterdag van de Massage- en Complementairvakbeurs, 14 maart. Omdat de beurs (op die data) is geannuleerd kon de ALV op die datum ook niet doorgaan.

Inmiddels zijn voor de beurs nieuwe data gepland (26/27 juni, zie hierboven), én we hadden als bestuur al een nieuwe datum gepland voor de ALV: 28 juni. We laten zo snel mogelijk weten wanneer de volgende ALV gehouden wordt.

In ieder geval staan we dan stil bij het jaarverslag 2019 en het jaarplan 2020. Verder verwachten we dan de reeds aangekondigde bestuurswisselingen. De kascontrolecommissie zal de ALV adviseren om de penningmeester décharge te verlenen over de gevoerde administratie. De kascontrolecommissie bestaat uit 2 leden, op dit moment zijn dat Jacqueline Huigsloot en Martine Lijftogt-Mackay. Ieder jaar treedt 1 lid af, dit jaar is dat Jacqueline, en voor haar zoeken we nu een vervanger. Wie van de leden heeft enige affiniteit met de boekhouding en wil deze taak gedurende 2 jaren vervullen? We horen het heel graag!