Dit is de Nieuwsbrief van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs van juni 2020.

Onderwerpen in deze nieuwsbrief:

• Agenda
• Dossier: Corona
• ALV 13 september
• nieuws uit de webshop
• updates DeMassageWinkel

Agenda

Ieder jaar organiseert de BvS diverse bijeenkomsten, waar onze leden, en vaak ook niet-leden van harte welkom zijn.

• Geheim van shiatsu zondag 28 juni

Als je een goede Shiatsubehandeling hebt ondergaan weet je het. Er Is Iets Mee. Er is iets herkenbaars, iets speciaals, iets bijzonders aan Shiatsu dat je niet kunt missen. Maar wat is het? Wat maakt van Shiatsu Shiatsu? Tijdens deze dag gaat Jaana Siltasalmi van Hands On Tao je het geheim verklappen.

28 juni 10:0016:00 at Esoterra, Bilthoven

• Klachtgerichte stoelmassage armen/handen

De armen en handen (en daarmee ook de schouders) zijn in ons leven de meest gebruikte en daarmee ook de meest (over)belaste gebieden van ons lichaam. We appen, typen en swipen er wat op los. Veel repetitieve handelingen die snel voor klachten kunnen zorgen.

5 juli 10:0016:00 at Esoterra, Bilthoven

• Rebalancing zondag 5 juli

In deze workshop leer je diverse Rebalancing-, energetische- en klassieke massage- stoelmassagetechnieken. Kees vindt het belangrijk dat je leert een stoelmassage te geven op een manier die bij jou past en die is afgestemd op degene die gemasseerd wordt. Masseren vanuit je hart, zonder dat je jezelf weggeeft of het idee hebt dat je heel hard moet werken. Less is more!

5 juli 10:0016:00 at Esoterra, Bilthoven

• Melt-methode en uitwisseling

In deze workshop van Rob Beenker leer je met behulp van de Melt-methode, met het welbekende blauwe balletje, klachten verhelpen. Denk bijv. aan je eigen armen/handen.

13 september 10:0015:45 at Esoterra, Bilthoven

• Workshop Stress uit je Lijf en uitwisseling

Leer hoe je je eigen stress te lijf gaat d.m.v. je mindset, je adem, je ogen en je psoas spier (de spier van de ziel). Na deze workshop weet je hoe je jezelf, en ook je cliënt, meer in balans brengt. Je ervaart hoe je met een aantal korte eenvoudige fysieke oefeningen de vastgekoekte stress uit je systeem krijgt.

13 september 10:0015:45 at Esoterra, Bilthoven

Dossier: Corona

De pagina Dossier: Corona is weer bijgewerkt, met de volgende informatie.

De KvK Corona Regelingencheck is vernieuwd. Op basis van een paar vragen krijg je inzicht in nieuwe en bestaande regelingen die mogelijk op jouw bedrijf van toepassing zijn. En ze verwijzen direct naar de juiste informatie en voorwaarden. https://www.kvk.nl/corona/het-coronavirus-check-hier-je-regelingen/.

ALV 13 september

Op de dag van de workshop Stress uit je lijf, op 13 september, houden we ook onze ALV. Die was eerst gepland tijdens de beurs in maart, en later op de tweede kans in juni, maar die konden beide niet doorgaan. Heb je vast wel iets van gehoord :-).

De uitnodiging en alle stukken volgen nog, maar de belangrijkste agendapunten zijn:

• formele goedkeuring jaarverslag 2019 en jaarplan 2020
  • terugtreden Niclaa Boes als bestuurslid. Zij blijft gelukkig actief als vrijwilliger voor de BvS, onder andere voor het afhandelen van de bestellingen in de webshop.
  • voordracht Barry Harms als bestuurslid. Toelichting: conform de statuten telt het bestuur maximaal 5 leden. Nu Niclaa Boes terugtreedt als bestuurslid ontstaat er ruimte voor een nieuw bestuurslid. Barry draait al enkele maanden mee als kandidaat-bestuurslid.
  • voordracht Wim von Rotz als bestuurslid. Zijn 1e termijn van 4 jaar zit er op, dus zijn positie komt vacant. Gelukkig stelt hij zich herkiesbaar en het bestuur draagt hem van harte voor voor een nieuwe periode als penningmeester.

Deze ALV zal een ingetogen karakter hebben. De bestuurswisselingen verdienen echter ruime aandacht en waardering voor deze bestuursleden. Op deze ALV van 13 september houden we het eerst nog even ‘formeel’. Op de nieuwjaarsbijeenkomst van begin 2021, als we met een grote groep bij elkaar zijn, staan we uitgebreid stil bij deze gebeurtenissen.

Nieuws uit de webshop

De BvS-bordjes zijn uitverkocht! Het ging opeens heel snel. Blijkbaar gingen de leden tijdens de lockdown aan het klussen in en om het huis, en kwamen ze op het goede idee om het BvS-bordje naast de voordeur te hangen. Er is een nieuwe lading BvS-bordjes besteld, die kunnen ieder moment binnenkomen. Dus: heb je nog een nare lege plek naast je huisnummer? Een bordje van de BvS is een sieraad voor je woning!

En als je toch aan het bestellen slaat: heb je al een BvS-promotietasje? Ideaal voor een warme zomer, zo’n koeltasje met vrieselement! Ze zijn gratis voor leden, je betaalt alleen de verzendkosten. En die betaalde je toch al voor je bordje, dus: lekker meebestellen!

Updates DeMassageWinkel

Leden van de BvS krijgen korting bij DeMassageWinkel van Koen van der List. Vorige week zijn twee massagestoelen, die door Koen met korting worden aangeboden, toegevoegd aan ons overzicht. Het zijn twee stoelen van Zengrowth, de Zengrowth Valo Massagestoel en de Zengrowth Legian Massagestoel.

Zie de artikelen op de website voor nadere informatie: prijzen, voor- en nadelen, etc.