Dit is de Nieuwsbrief van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs van augustus 2020.

Onderwerpen in deze nieuwsbrief:

• Agenda
• Bestuurszaken
• ALV 13 september
• Terugbetaling geannuleerde bijeenkomsten

Agenda

De BvS organiseert talloze bijeenkomsten voor onze leden, en waar ook niet-leden van harte welkom zijn!

• Melt-methode en uitwisseling

In deze workshop van Rob Beenker leer je met behulp van de Melt-methode, met het welbekende blauwe balletje, klachten verhelpen. Denk bijv. aan je eigen armen/handen.

13 september 10:0015:45 at Esoterra, Bilthoven

• Workshop Stress uit je Lijf en uitwisseling

Leer hoe je je eigen stress te lijf gaat d.m.v. je mindset, je adem, je ogen en je psoas spier (de spier van de ziel). Na deze workshop weet je hoe je jezelf, en ook je cliënt, meer in balans brengt. Je ervaart hoe je met een aantal korte eenvoudige fysieke oefeningen de vastgekoekte stress uit je systeem krijgt.

13 september 10:0015:45 at Esoterra, Bilthoven

• workshop bamboestoelmassage zondag 11 oktober

Workshop bamboemassage voor op de massage stoel. Zondag 11 oktober 2020. (Incl. Massagestok)

11 oktober 10:0016:00 at Esoterra, Bilthoven

Bestuurszaken

Zomertijd, vakantietijd. Veel (bestuurs-)leden zijn op vakantie of al weer terug. Dat wil echter niet zeggen dat er niks gebeurt! Waar zijn we mee bezig?

• Er is contact geweest met SamSam Servicebureau, over hun AOV schenkkring. Deed mij een beetje denken aan het broodfonds, maar er zijn verschillen. We gaan ons er nader in verdiepen.
  • We zijn benaderd om deel te nemen aan een Beauty- Massage- en Wellness-beurs in België, op 6 en 7 maart 2021. Wordt besproken in het eerstvolgende bestuursoverleg.
  • Een initiatief van Katrien de Graaf, over de voorwaarden om stoelmassages aan te bieden als vrije verstrekking. Met name: moet een (bedrijfs-)massage ook per sé op de bedrijfslocatie gegeven worden? Of kan dat ook bij de masseur in de praktijk? Hier gaan we een brief over opstellen voor de Belastinginspecteur.
  • Juist vandaag (19 augustus) is er een verkennend overleg geweest tussen de voorzitter van de BvS en de directeur van het NGS, om te onderzoeken hoe we elkaar nog verder kunnen versterken. NGS heeft eerder dit jaar het initiatief genomen voor het uitwerken van een Corona-richtlijn en contact gezocht met de BvS om hierin ook de stoelmassage mee te nemen. Die samenwerking beviel van alle kanten zeer goed: we hebben heel veel positieve reacties gehad van BvS-leden, en nu gaan we kijken hoe we dat verder kunnen uitbouwen. Wordt vervolgd!

ALV 13 september (herhaling)

Op de dag van de workshops bij Esoterra, op 13 september, houden we ook onze ALV. Die was eerst gepland tijdens de beurs in maart, en later op de tweede kans in juni, maar die konden beide niet doorgaan. Heb je vast wel iets van gehoord :-).

De uitnodiging en alle stukken volgen per e-mail naar de leden. De belangrijkste agendapunten zijn:

• formele goedkeuring jaarverslag 2019 en jaarplan 2020. Inmiddels hebben we van de kascontrolecommissie bericht gekregen: zij hebben de boeken over 2019 gecontroleerd en adviseren de leden om het bestuur en de penningmeester décharge te verlenen.
  • terugtreden Niclaa Boes als bestuurslid. Zij blijft gelukkig actief als vrijwilliger voor de BvS, onder andere voor het afhandelen van de bestellingen in de webshop.
  • voordracht Barry Harms als bestuurslid. Toelichting: conform de statuten telt het bestuur maximaal 5 leden. Nu Niclaa Boes terugtreedt als bestuurslid ontstaat er ruimte voor een nieuw bestuurslid. Barry draait al enkele maanden mee als kandidaat-bestuurslid.
  • voordracht Wim von Rotz als bestuurslid. Zijn 1e termijn van 4 jaar zit er op, dus zijn positie komt vacant. Gelukkig stelt hij zich herkiesbaar en het bestuur draagt hem van harte voor voor een nieuwe periode als penningmeester.

Deze ALV zal een ingetogen karakter hebben. De bestuurswisselingen verdienen echter ruime aandacht en waardering voor deze bestuursleden. Op deze ALV van 13 september houden we het eerst nog even ‘formeel’. Op de nieuwjaarsbijeenkomst van begin 2021, als we met een grote groep bij elkaar zijn, staan we uitgebreid stil bij deze gebeurtenissen.

Geannuleerde bijeenkomsten

Een aantal bijeenkomsten van de BvS is geannuleerd “wegens Corona” (laten we het zo maar even noemen). Wie voor zo’n bijeenkomst een ticket had gekocht krijgt zijn/haar geld teruggestort via iDEAL. Zo is díe rekening in ieder geval vereffend. In de terugbetaling is hier en daar enige vertraging ontstaan. We vragen hiervoor je begrip, en trek gerust aan de bel zodat we dit gericht kunnen uitzoeken.