Dit is een extra Nieuwsbrief van de Beroepsvereniging voor Stoelmasseurs, op 6 mei 2020.

Onderwerpen in deze extra nieuwsbrief:

• Dossier: Corona
• Lunch en bingo
• Agenda
• BvS Promotie-tasjes
• Massage- en Complementairvakbeurs

Dossier: Corona

De pagina Dossier: Corona is weer bijgewerkt, met de volgende informatie.

De BvS is vorige week benaderd door Anja Bruinsma, directrice van het NGS. Zij hebben, net als de BvS en de BMS, een begin gemaakt met het opstellen van protocol zoals gevraagd door het Ministerie van Economische Zaken.

Het NGS zoekt de samenwerking en wil graag branche-breed met één protocol komen. Vanmorgen hebben we hier in een bestuursvergadering van de BvS met elkaar over gesproken, en besloten dat we graag meedoen.

Insteek van het NGS is om een minimaal protocol op te stellen, dat wil zeggen: met daarin de minimale eisen die het RIVM stelt (en waar we het dus wel mee eens moeten zijn, willen we weer aan de slag). Mocht je als masseur, of als opdrachtgever van masseurs, aanvullende wensen of eisen stellen, dan kan dat natuurlijk altijd. Voorbeeld (vooruitlopend op de richtlijnen van het RIVM): als het niet verplicht is om een mondmasker te dragen wordt dat ook niet verplicht gesteld in het protocol. Idem voor handschoenen, masseren op de blote huid, etc. etc.

Namens de BvS is een aanvullende paragraaf voor in het stuk van het NGS opgeleverd, specifiek voor stoelmassage. Door andere partijen wordt gewerkt aan een paragraaf voor sportverzorgers. En zo komen er misschien nog meer aanvullingen, bijvoorbeeld voor de wellness-branche.

Overigens wil het NGS ook ná “corona” graag blijven samenwerken. En ook daar staat de BvS positief tegenover. Het past namelijk uitstekend in de doelstellingen van de BvS. Als er weer een update is zetten we dat op de Facebook-pagina van de BvS.

Laatste nieuws uit de persconferentie van 6 mei 19:00: vanaf 11 mei mogen ook masseurs weer aan het werk! Goed nieuws dus voor onze branche.

Lunch en bingo

Even helemaal iets anders maar wel met de gezelligheid die je van ons gewend bent. We gaan samen, maar ieder apart thuis, een lekkere lunch bereiden en opeten. Daarna: virtuele bingo!

Je kunt kiezen tussen 2 recepten. We gaan in twee online groepen koken en daarna samen lunchen (ieder in zijn eigen huis, maar mss wel met je partner of…….in ieder geval met je collega’s aan de andere kant van het scherm). Dan even pauze: opruimen, uitbuiken, en dan door met de bingo voor 1 of 2 personen. Als dat geen leuke zondag middag wordt?!

Zie het promotiefilmpje van onze filmsterren, en bezoek deze pagina met alle informatie. Aanmelden kan vanaf 6 mei 9:00 uur t/m 14 mei Deelname is alleen voor leden.

Agenda voor de komende maanden

Alle geplande fysieke bijeenkomsten zijn op dit moment geannuleerd. We gaan daarvoor nieuwe datums prikken. Wie al een ticket heeft gekocht wordt als eerste geïnformeerd. Het ticket dat je hebt gekocht blijft geldig. Kun je de nieuwe datum niet dan kijken we samen naar de beste oplossing.

BvS Promotie-tasjes

De BvS heeft, ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan in 2019, zogenoemde promotietasjes samengesteld. Voor ieder lid is zo’n tasje gratis beschikbaar. Heel wat leden hebben inmiddels al zo’n tasje ontvangen, te beginnen bij het jubileumweekend in september 2019, en daarna nog tijdens diverse workshops, uitwisselingen en de nieuwjaarsbijeenkomst.

De leden die nog geen tasje hebben ontvangen bieden wij nu de mogelijkheid om er alsnog een te bemachtigen. De tasjes zelf blijven gratis, en als je ze tijdens een bijeenkomst in ontvangst kunt nemen betaal je ook geen verzendkosten. We kunnen ze ook opsturen, in dat geval betaal je alleen de verzendkosten.

Meer informatie over het BvS-promotietasje in onze webshop.

Massage- en Complementairvakbeurs

Deze beurs stond gepland voor 13 en 14 maart 2020, maar is vanwege de uitbraak van het Corona-virus geannuleerd. Ook de alternatieve data vrijdag 26 en zaterdag 27 juni 2020 bleken niet haalbaar. Het verbod op grote evenementen geldt immers tot 1 september.

Dit jaar is er dus helaas geen Massage- en Complementairvakbeurs. Volgend jaar wel weer: 12 en 13 maart 2021.

Zie ook de communicatie vanuit Sooner Events via https://www.facebook.com/MASSAGEvakBEURS/ en https://www.sooner.nl/. Je kunt je ook inschrijven voor hun nieuwsbrief, via https://www.sooner.nl/contact/.