Onderstaand een bericht van bestuurslid Wendy Pruimboom. Zij houdt zich vooral bezig met het organiseren van de diverse bijeenkomsten.

Hoi lieve collega’s/leden,

Ik draai nu bijna een jaar mee met het bestuur. Judith helpt achter de schermen nog wat mee, omdat ik van haar het organiseren van de workshops heb overgenomen. Ze heeft het altijd super geregeld en misschien zijn we ook wel door haar in de watten gelegd, doordat we nog altijd een reminder krijgen.

Ik merk nu dat zodra er ingeschreven kan worden voor een bijeenkomst de lijst heel snel vol is. Maar als ik ongeveer 10 dagen voor de workshop nog even een reminder doe met nogmaals de gegevens van de locatie en de aanwezige deelnemers, dat er dan altijd mensen gelijk afmelden die dan toch geen tijd of zin hebben. Ik heb het niet over de ziekmeldingen of andere overmacht.

Wat betekent dit voor de BvS:

  • Ik heb dan al gevraagd of de eerste 7 mensen hun stoel mee kunnen nemen. Dus waarschijnlijk moet ik hier dan iemand anders voor vragen.
  • Ik ga bellen wie er van de wachtlijst kan.
  • Deze moet ik dan ook de gegevens mailen.
  • Geen wachtlijst ? Er zijn wel al kosten gemaakt aan bv tape, olie, bamboestokken of de lunch. In het ergste geval krijgen we hierdoor te weinig deelnemers waardoor de workshop of uitwisseling (minimaal 4 pers. ) niet door kan gaan. Een docent en zaal kunnen we niet kosteloos annuleren, dit is zonde.

Onze vraag is dan ook: als je je opgeeft voor een workshop of uitwisseling, hou hier ook rekening mee. De workshops worden voldoende herhaald dus bij twijfel sluit de volgende keer aan.

Als je ziek bent: super vervelend! Vaak krijg ik te horen “ik heb zo lang mogelijk gewacht met afmelden”. Meld liever toch eerder af dan kan ik nog tijdig iemand anders regelen. Of vraag of er een wachtlijst is. Is die er niet kun je nog de ochtend van de workshop beslissen of je wel of niet komt.

In 2019 krijgen wij dankzij KroonMarketing een makkelijkere website met betrekking op het boeken van een workshop en het verlengen van het lidmaatschap. Ook hebben we besloten om voor de workshops voortaan een bijdrage te vragen aan leden, en de contributie te verlagen. Bij afmelding wordt het bedrag niet retour gestort. Het voorstel voor verlaging van de contributie wordt tijdens de eerstvolgende ALV, in maart 2019 tijdens de beurs in Hoevelaken, aan de leden voorgelegd.

Wat betreft de locaties waar we de workshops gaan houden: we zijn op zoek naar een paar geschikte locaties in het midden van het land zodat de meeste leden binnen een uur bij de workshop zijn. Dit punt werd veel genoemd in de enquête . Wij denken dat een uur reizen niet opweegt tegen de kosten die je anders zou maken als je de workshop die je graag wilt volgen in je eigen omgeving zou volgen en dan volledig zou betalen. De uitwisselingen willen we wel graag op zoveel mogelijk verschillende plekken in het land gaan geven. Dus heb je een idee? Mail het ons.

 

Groetjes Wendy

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.